Aktuella turneringar

Spelsystem: Monrad
Ronder: 7
Max antal deltagare: 12

Det är nu 4 spelare anmälda.
Anmäl dig eller skicka ett meddelande till arrangören:

Nationaldagsscrabble i vår trädgård, på Buskvägen 14 i Nyköping, har blivit lite av en tradition. Är det soligt kan de som vill välja att spela utomhus. Annars dukar vi upp brädena inne, därav begränsningen till 12 spelare.
Det är en sju ronders turnering, där varje spelare har 30 minuters betänketid per match. För ordkoll utgår vi från grundformerna i Saol, som nästan är densamma som strikt i wordfeud.
Ungefärlig tidpunkter:
08:45 Samling 09:00-12:30 Rond 1-3
13:30-18:00 Rond 4-7
18:00-19:00 Prisutdelning och avslutning
Anmälningsavgiften är 80 kronor. Om man inte redan har betalat årsavgift till Scrabbleförbundet, så tillkommer förbundsavgift på 40 kronor för vuxna – 20 kronor för ungdomar, arbetslösa och pensionärer. Den som debuterar i tävlingssammanhang får anmälningsavgiften betald av förbundet samt en uppsättning tävlingsbrickor.
I anmälningsavgiften ingår också mackor, sötebröd och lite annat smått och gott. Priser blir det förstås, även för bästa tema-ord som ska beskriva försommarens fröjder (tänk naturen samt alla högtider och fester under maj och juni månad).
Att resa hit samma dag är lite knepigt om man inte har tillgång till bil. Det finns inga riktigt bra tågtider. Därför uppmanar jag er som bor inom ”pendelavstånd” att samåka. Kanske finns det någon anslutning med flixbus, men det har jag inte kollat. Ni får höra av er om ni funderar över något.
Kommer ni långväga ifrån blir det till att övernatta. Några kan sova på madrasser hos oss, annars är det hotell och vandrarhem som gäller.
För övriga frågor kan ni mejla till aslund.maria(at)gmail.com.

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2024-05-05 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Maria Åslund 100654